Monday, February 23, 2009

permata hatiku...!

anak-anak adalah anugerah dari allah swt.sebagai ibubapa kita mesti mendidik mereka supaya menjadi insan yang lebih berguna untuk agama,bangsa dan negara.kadang2 kita sebagai ibubapa leka dengan segala macam pekerjaan sehingga kita alpa terhadap anak2 yang meningkat remaja.tapi kita sebagai ibubapa haruslah memperuntukkan sedikit masa untuk bersama anak-anak supaya mereka tidak merasa terbiar tampa di pedulikan ibubapa .dugaan hari ini yang makin mencabar dengan bermacam -macam gejala negatif yang berada di sekeliling mereka,kalau tidak ada yang menanganinya maka anak-anak akan terus terjebak kedalam kancah dunia hitam ini.kalau nak sebut banyak gejala-gejala yang sedia ada tapi tidak dapat ditangani hinga hari ini.tapi akhir-akhir ini gejala yang merisaukan ialah gejala sosial ,anak-anak remaja terjebak dengan hubungan terlarang,buang bayi dimerata-rata yang ku lihat di dada akhbar.sedih ,pilu hati melihat bayi yang tak berdosa di buang dan dicampak kedalam mangkuk tandas,tong sampah dan sebagainya.mungkin pihak-pihak berwajib harus memperkuat kuasaan keatas segala- yang bersangkutan.harus menangani dengan lebih kuat lagi.sehingga sesiapa saja tidak lagi berani membuat sesuatu dengan sewenang-wenangnya.










Sunday, February 22, 2009

waktu hujan turun...

mmm....time macam ni tak dapat nak kemana.bosan gak...almaklumlah petang macam ni mata pun layu je...lepas ni nak juga lelap sekejap.boy i pun lena nmpk.anak2 dengan hal masing2 le.ok cowww dulu

Wednesday, February 11, 2009

debaran menanti....!

tak sabar rasanya untuk pindah semula ni...!alah dah biasa berpindah -randah dah...dulu lama juga menetap di pantai timur.kemudian pindah lagi ke lembah kelang dan sekarang kami menetap pula di bintulu sarawak.baru 2 tahun 3 bulan menetap di sini tapi dah rasa macam 5 tahun.kat sini nama je bandar tapi banyak kemudahan yang tidak ada disini.harga barangan mengalahkan duduk di kl.tapi tak semua yang tak best...!ada juga yang menarik yang terdapat di sini.tapi kurangggggg......!!!!!

Wednesday, February 4, 2009

tajuk hujan

hujan-hujan.....!musim kot.ari2 pun hujan.tak kemana-mana because hujan.sejuknya juga sebab hujan.hujan hujan hujan ciptaan allah maha agung.

lawatan ke Brunei...

lawatan keluarga ke brunei.buat kali kedua kami bertandang ke brunei.tapi kesuntukan masa di sebabkan keadaan jalan yang dinaiki air di sepanjang perjalan dari Bintulu ke Miri.sampai kesana dah lewat petang,cuma sempat ziarah ke masjid yang berkubah emas tu.cantik sangat.terkilan juga tak dapat sepenuhnya ronda2 di bandar sri begawan.insyaallah kami akan kemari lagi....!